ΜΑΡΙΑ ΔΡΑΚΑΚΗ
Η Μαρία Δρακάκη είναι δασκάλα και νηπιαγωγός, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης του τμήματος «Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και υποψήφια διδάκτωρ του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Από το 1998 ασχολείται με την οργάνωση και υλοποίηση της ιδέας του Μουσείου Σχολικής Ζωής Είναι ιδρυτικό του μέλος του Μουσείου Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του και μέλος της Ομάδας Επιστημονικού Έργου του. Έχει παρακολουθήσει όλα τα επιμορφωτικά σεμινάρια του εθνικού προγράμματος «ΜΕΛΙΝΑ: Εκπαίδευση και Πολιτισμός» (1995-2001) Κατά τη διάρκεια της γενίκευσης του προγράμματος στα Χανιά στην πρώτη πόλη-πιλότο για την πολιτισμική αγωγή (2001-2004) διετέλεσε μέλος της Περιφερειακής Επιτροπής Συντονισμού του
Από το 2012 έως το 2018 υπηρέτησε ως Σχολική Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου και τότε επιλέχτηκε από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και δραστηριοποιήθηκε ενεργά ως Πρεσβευτής της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής δράσης Teachers4Europe. Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικού υλικού και αγγλικής έκδοσης για την ταυτότητα των μουσείων εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ενώ άρθρα της έχουν δημοσιευτεί επίσης σε ξένα επιστημονικά περιοδικά
Από το 2018 έως σήμερα δραστηριοποιείται αποκλειστικά στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων εστιάζοντας στη μη τυπική και άτυπη μάθηση. Σχεδιάζει και εμψυχώνει βιωματικά εργαστήρια πολιτισμικής επικοινωνίας σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, και σε πολιτιστικούς οργανισμούς με ομάδες στόχους εκπαιδευτικούς από την Ευρώπη, επαγγελματίες μουσείων, καλλιτέχνες, γονείς, ερμηνευτές. Διατηρεί εβδομαδιαία στήλη για θέματα πολιτισμού και εκπαίδευσης στην εφημερίδα «ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ» με τον τίτλο «ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΩΣ» (http://www.haniotika-nea.gr/author/mdrakaki/).
Έχει επιμεληθεί την Τρίτη περιοδική έκθεση του Μουσείου Σχολικής Ζωής με τίτλο «Mέσα μάθησης για ξεχωριστούς μαθητές». Επιπλέον έχει επιμεληθεί δυο ομαδικές εκθέσεις σύγχρονης τέχνης στο Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη εισάγοντας στο έργο της επιμέλειας μιας έκθεσης και τα βιωματικά εργαστήρια πολιτισμικής επικοινωνίας με έμφαση στο νόημα των έργων τέχνης και την ερμηνευτική διαδικασία πρόσληψης τους.